baka baka många kakor

Imorgon blir det att baka olika kakor för våran fest (bayram) närmar sig det är nu på tisdag den 16 . Vi kommer fira det tillsammans med min granne , kommer bland annat göra i ordning oss fotta, ha det trevligt, äta kakor och bakelser, dricka kaffe . I muslimernas tradition säger man att det kallas Gurban bayram på turkiska , man ofrar djur ger köttet till fattiga och familj , det är ganska så vanligt ... Har funderingar bland annat på att åka någonstatns där det är varmt typ  3-4 dagar har även diskuterat med min sambo och han tyckte att det var en bra ide ,huvudsaken är att jag måste fixa min pass för att kunna åka , men det fixar vi snart och lilla prinsessans med..just nu fins det ju massa med sista minutens resor men man vill ju åka där det är varmast och att det inte blir fördyrt.
här bjuder jag lite på sol och värme hehe

mvh G.A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0